måndag 9 juli 2012

Fucus ett naturmedel

Hej kära Gran Canaria läsare!

Nu var det en stund sedan sist!
Hoppas att ni sitter och njuter av lite sommarvärme, och mår riktigt bra!

Har ni funderat lite på det jag skrev senaste gången? Att tänka lite på vad man äter? Det är på ett sätt enklare under de varma månaderna för de flesta då aptiten brukar sjunka när termometern rakar i höjden. I alla fall för vissa!

Andra är inte så lyckligt lottade, av en eller annan anledning, så blir det att man äter som vanligt men även mer. Med mer fritid, så kan det bli lite fler fikabesök, middagar, grillfester, osv.

Själv lyckas jag alltid gå upp väsentligt över sommaren. Inte för att jag äter ihjäl mig, men för att det blir lite mer småätande här och där och för att värmen lyckas få mig att svälla.

Är det några fler som har samma bekymmer?

Men som tur är, så finns det lite hjälp att få!

Det finns nämligen en algsort som heter fucus, som hjälper kroppen att bli av med överskottvätskan och inte bara det! Dessa alger hjälper till för att öka förbränningen och inte nog med det, för oss kvinnor, så hjälper den faktiskt mot celluliter också!

Kan man begära mer? Själv kan jag inte vara utan fucus under sommarmånaderna och då det dessuton är en helt naturlig produkt ifall man köper den på hälsokost, så kan man ta sig fler kurer om året.

Man kan ta dessa alger på många sätt, de finns som droppar, piller, pulver, krämer och även som tvålar.

Det viktiga är att man är ihärdig, men just för överskottsvätska, så märker man resultaten ganska omedelbart.

Fantastiskt naturmedel, inte sant?

Ha en fortsatt skön sommar på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar